Yoga på olika sätt.
Jag har länge funderat på det här med yoga. Faktum är att jag har utvecklat en nyfikenhet kring den för det är mer än bara en form att stilla sinnet med.
 
Yoga är en uråldrig vetenskap som härstammar från Indien och består av olika sätt som tränar både sinne och kropp. Yogan innehåller många olika delar, bland annat andningsövningar, fysiska positioner, olika meditationstekniker och avslappningsövningar. 
 
Tänker på att vi också lever olika slags liv. Med olika förutsättningar. Mitt är .. rätt upptaget precis hela tiden. Så, den här boken innehåller mer än 50 tydliga illustrerade kroppsövningar som ger god kondition, dessutom en väl övervägd instruktion som talar om vad en ska tänka på när en yogar.
 
Det jag gillar med boken är att alla övningar kan jag göra hemma i lugn och ro - utan stress att hinna någonstans, eller att andra ser mig träna de dagar jag inte orkar vara bland andra,
 
Jag rekommenderar boken för att den är lätt att förstå, har väldigt många bilder och ger utrymme för att på egen hand utforska 
yogan.
 
Jag lämnar sedan fritt till var och en att tolka hur en vill och välja det sätt en själv vill träna på.
Det finns en hel värld att välja olika sätt och metoder att utforska yogan på. 
 
Anna Idell
2019 10 09