Hälsobalansen
Jag har äntligen hittat tillbaka till en tid i livet när jag funnit en väg att förena nytta med nöje. Jag har läst böcker ända sedan jag var liten. Faktum är att det alltid har varit ett av mina största nöjen. Böckerna har slukat mig med hull och hår och jag har älskat varje sekund. Sedan kom livet. Med en massa annat som tog min tid, självförvållat men ändå. 
 
Så kom jag på - jag läser månadens bok. Topic hälsa. Jag fann en väg. 
 
Juli månad och tipset heter Hälsobalansen skriven av Dr. Rangan Chatterjee.
 
 
Jag har älskat varenda sida. Inte bara för att den är skriven av en läkare, utan för att den verkligen inspirerar och ger insikter, han förklarar med så otroligt bra exempel hur det fysiska är kopplat till det emotionella och hur omvärlden påverkar vårat mående. 
 
Jag har haft ett anteckningsblock med mig när jag läst boken och jag har antecknat hela 10 sidor med överrubriker. På sådant jag vill lära mig mer om. Det är fantastiskt.
 
Jag har ändrat mitt liv till det bättre genom att jag har valt att förändra några delar i mitt liv. Rom byggdes inte över en dag - men jag gör detta:
 
* har tagit bort allt vitt bröd från min kost
* går över 10 000 steg varje dag
* dricker mer vatten varje dag OCH skriver en tacksamhetsbok. Varje dag väljer jag ut tre bra saker från min dag och varför det är så bra. Det gör oss mer positiv inställd till våra liv och det vi faktiskt har. 
 
Jag rekommenderar alla varmt att läsa Hälsobalansen. Du har allt att vinna. Din egen hälsa.
 
Anna 20 juli 2019